2012年5月5日土曜日

Rubik's Cube(ルービックキューブ):研究で全ての動きが明らかに | Plan B


Study uncovers every possible Rubik's Cube solution
August 12 10:40 A.M.
Yahoo! Games

Rubik's Cube(ルービックキューブ):研究で全ての動きが明らかに
WASHINGTON (AFP) – An international team of researchers using computer time lent to them by Google has found every way the popular Rubik's Cube puzzle can be solved, and showed it can always be solved in 20 moves or less.
ワシントン(AFP):GoogleがCPUタイムをレンタルしている国際研究チームが、よく知られているRubik Cube(ルービックキューブ)の解決方法全てを発見し、また常に20回転以内で解決できる事を示しました。


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The study is just the latest attempt by Rubik's enthusiasts to figure out the secrets of the cube, which has proven to be altogether far more complicated that its jaunty colors might suggest.
粋な色からそのように思えるよりも全てとても複雑と判明したしているキューブについて、ルービックキューブのファンが謎を解明しようとしている最新の研究です。

At the crux of the quest has been a bid to determine the lowest number of moves required to get the cube from any given muddled configuration to the color-aligned solution.
追求の核心は、任意の状態で色を綺麗に揃えるのに必要な最小限の回転数を求める事でした。


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"Every solver of the Cube uses an algorithm, which is a sequence of steps for solving the Cube," said the team of mathematicians, who include Morley Davidson of Ohio's Kent State University, Google engineer John Dethridge, German math teacher Herbert Kociemba and Tomas Rokicki, a California programmer.
オハイオ州Kent State University(ケント州立大学)のMorley Davidson、GoogleエンジニアのJohn Dethridge、ドイツ人数学教師Herbert Kociemba、カルフォルニアのプログラマーTomas Rokickiを含むチームの数学者は、「キューブの解決方法全ては、キューブを解決する一連のステップのアルゴリズムを用います。」


"There are many different algorithms, varying in complexity and number of moves required, but those that can be memorized by a mortal typically require more than forty moves."
「多くのアルゴリズムがあります、複雑さや、必要とされる動きにバリエーションがありますが、人間が記憶するアルゴリズムは通常40回転以上必要です。」



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One may suppose God would use a much more efficient algorithm, one that always uses the shortest sequence of moves; this is known as God's Algorithm. The number of moves this algorithm would take in the worst case is called God's Number. At long last, God's Number has been shown to be 20."
神は、より効率的で常に最短の動きを使用するアルゴリズムを用いるかも知れません:これは、God's Algorithm(神のアルゴリズム)と呼ばれています。このアルゴリズムで最悪の手数は、God's Number(神の数字)と呼ばれています。長期間の研究の結果、God's Numberは、20と分かりました。

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